torstai 26. huhtikuuta 2012

5.

Kertakäytöllä ikuistettua.


Minun on jo pitkään pitänyt toteuttaa kertakäyttökamera-projekti. Tänään silmiini sattui ko. kamera ja muistin aikoinaan mieleen juolahtaneen päähänpiston. Nyt kokeilisin. Minulla on muutenkin kuvia, jotka pitäisi teettää ja haluaisin laittaa esille. Valokuvat tuottavat päänvaivaa pienen asunnon asukkaalle. Miten laittaa esille itselleen rakkaita ihmisiä ja muistoja ilman, että paikat näyttävät täyteenahdetuilta ja sinne tänne seinille ripustetuilta? 

Hakiessani Kauppahallista lounasta tänään vastaus käveli eteeni -tai minä kävelin vastauksen ohitse. Kurkistin ikkunasta erääseen "Breathing"-näyttelyyn, jossa oli valokuvia ripustettu pyykkipojilla narulle. Eihän tämä uusi idea ole, mutten silti tullut ajatelleeksi sitä aiemmin. Toimisi hyvin myös mulla kotona. Työpäivän jälkeen suunnistinkin Tiimariin ja sieltä löytyikin vanhaa juuttinarua, joka toimii muuten tarkoitukseen erinoimaisesti, on vahvaa, mutta kevyttä ja nätti esillä. Tarkoitukseni on laittaa esille omia kuvia, kunhan saisin aikaiseksi teettää ne. Sitä ennen paikkaa pitävät matkan varrella eteen sattuneet kortit, joista kaksi keskimmäistä on muuten eräästä Muotsikan korumuotoilijoiden näyttelystä galleria OyOysta Lahdesta, josta pidin kovasti.

Vähän jännittää tuleeko kertakäyttökuvista mitään. Toiveena olisi, että ne olisivat mahdollisimman epätäydellisiä, jossa olisi mielenkiintoisia valosattumia!





 

2 kommenttia:

  1. Jes! Mulla on pari vanhaa jostain haalittua filmikameraa, jotka odottaa testausta.. tää Lahti ei oo yhtään inspiroinu mua kuvaamaan, mut kun tuun Turkuun ni otan ne mukaan, ja sit testataan toimiiko ne ja säkällä ehkä saadaan kivoja kuviakin, eiks vaan!

    PS. mulla on myös nuo sieltä näyttelystä otetut kortit seinällä. Tykkään niistä edelleen kovin. :)

    VastaaPoista
  2. JOO! Ehdottomasti! Odotan jo! Ja kesäiltoina ja öinä saa vaikka minkälalaisia kivoja kuvia! Ihanaa!

    PS. Mä tykkään kans ja se oli kiva ilta! :)

    VastaaPoista